SEO-advies

Tijd voor een technisch verhaal

Is jouw website alleen maar vindbaar op je bedrijfsnaam? Pieker je hoe je zonder al teveel kosten een langere tijd op de eerste zoekresultatenpagina komt? Bovenaan hoeft niet per sé, als er maar wat mensen langskomen. Maar jouw website is net zo drukbezocht als een ijsbaan in de zomer. Wat nu? Tijd voor een SEO-advies. Duik samen met mij in de krochten van je website en ontdek hoe jij je website kunt verbeteren.

Zij gingen je voor

SEO-adviesgesprek

Wat is SEO eigenlijk?

Iets met zoekwoorden en die dan in je blogs verwerken. Met als doel hoger komen in Google. Iedereen roept dat het belangrijk is, dus je hebt het gevoel dat je er echt wat mee moet. Maar hoger komen in Google? Jouw website is nergens te vinden. En nu wil je meer weten over SEO.

SEO staat voor Search Engine Optimization: zoekmachineoptimalisatie. SEO is alle activiteiten die je onderneemt om zonder adverteren hoger in de zoekmachines te komen.

Het schrijven van blogs en die optimaliseren is daar zeker een onderdeel van. Maar er is meer. Want SEO is gebaseerd op drie belangrijke onderdelen: content, techniek en autoriteit.

1. Content

Content = inhoud, in de Engelse betekenis van het woord. Inhoud, die beschikbaar is via online én offline media. Tekst op een landingspagina, een blog, een social media post. Maar ook een video (beeld) en een podcast (geluid) zijn voorbeelden van content. ⁠Dus een geoptimaliseerde contentstrategie past heel goed bij SEO-marketing. Als je op zoek bent naar een stevige contentstrategie, past Breinstorm daar goed bij!

2. Techniek

Hoe zit jouw website in elkaar? Wat is de laadsnelheid van je homepagina? Heb je ergens gebroken links op je website staan? Dit gaat allemaal over de techniek van je website. Met SEO-praat gaan we kijken naar de techniek van je website. Door aan de slag te gaan met je technische SEO, verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van je website. En dat vinden zoekmachines tof!

3. Autoriteit

Autoriteit bouw je op over langere tijd. Hoe vaak je website wordt bezocht en wat bezoekers daar doen, vertelt de zoekmachines iets over de waarde van jouw informatie. Het verzamelen van backlinks naar jouw website valt ook onder autoriteit. Een backlink is een linkje naar jouw website vanaf een andere website. Google ziet dat als een stem voor jouw website. Actief backlinks verzamelen heet linkbuilding.

Als je zorgt voor waardevolle content, goede content en hoge autoriteit, dan is SEO-succes verzekerd!

Marketing voor kleine duurzame ondernemers

Wat krijg je voor je geld?

  • Een technische SEO-scan van je website. Dat gaat een stuk dieper dan een zoekwoord in je blog stoppen.
  • Een Nederlandse uitleg bij de scan zonder jargon. Beloofd.
  • Een lading tips hoe je met je website aan de slag kunt. You can do it!
  • Een SEO-adviesgesprek om de scan te bespreken en al je vragen te stellen. Laat maar van je horen.
  • Een opname van ons gesprek. Zo kun je altijd nog even terugluisteren wat we besproken hebben.
  • Bonus: 5 zoekwoordsuggesties. Heb je gelijk een aanzet voor 5 blogs, podcasts of video’s.

Koop hier je SEO-advies

Na aanschaf kun je een afspraak maken in mijn online agenda!

Naam*
Wil je mijn SEO-tips voor duurzame ondernemers in je mailbox?*
Betaalmethode*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Heb je twijfels?

Daar hebben we allemaal weleens last van. Kijk eens verder bij Breinstorm of strippenkaart. Misschien past dat beter bij wat je zoekt. Kom je er niet uit? Laten we kennismaken. Daar zit je niet aan vast én het is gratis.